Opäť v škole nerobili nič? Viete sa správne spýtať?
Povedzme si, to aké sú tieto otázky otravné, si pamätáme z detstva sami. Napriek tomu sú dôležité a ukazujú dieťaťu aj náš záujem oň, takže sa pýtať neprestávajte. Niekedy pomôže zľahka zmeniť rétoriku.
Namiesto obligatórneho „Čo ste robili?“ skúste nasledovné:
„Povedz mi, ktorá časť dňa sa ti dnes najviac páčila.“ Aj odpoveď „prestávka“ sa ráta, lebo ju viete rozvinúť ďalej.
„Čo bola dnes najťažšia vec akú si musel spraviť?“
„Spravil niekto zo spolužiakov niečo smiešne?“
„Som zvedavá, čo ste dnes v škole čítali.“
„S kým si sa dnes hral? Volala babka a vravela, že by ju zaujímalo, akú hru ste sa hrali.
„Myslíš si, že matematika je ľahká alebo veľmi ťažká?“
„Aký je najväčší rozdiel medzi týmto a minulým rokom?“
„Ktoré pravidlá v škole sú iné ako pravidlá, ktoré máme doma? Myslíš si, že sú férové?
„S kým si sedel na obede?“
„Môžeš mi ukázať niečo čo si sa dnes naučil?“
Úspech nemusí prísť ihneď, ale otvorené otázky sa ukazujú ako účinnejšie pri skladaní si puzzle informácií zo života vašej ratolesti. Dajte tomu šancu. A vo svojej upravenej forme sa dajú aplikovať aj na partnera.
Komentáre